Subject: Kilingi-Nõmme Päästeameti ning Politsei- ja Piirivalveameti ühishoone kunstikonkurss on avatud
From: "Sixten Heidmets" <[email-masked]>
To: "Maria-Kristiina Soomre" <[email-masked]>, "KUM min" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kai Lobjakas" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'gea sibola hansen'" <[email-masked]>
Date: Tue, 28 Nov 2023 10:19:14 +0200

Hea koostööpartner,

Kilingi-Nõmme Päästeameti ning Politsei- ja Piirivalveameti ühishoone
kunstikonkurss on avatud

Riigi Kinnisvara koostöös Siseministeeriumiga kuulutas välja
kunstikonkursi, et leida sobivaim kunstiteose ideelahendus Kilingi-Nõmme
siseturvalisuse ühishoonele.

Kunstikonkursi raames otsitakse Kilingi-Nõmme Päästeameti ning Politsei-
ja Piirivalveameti ühishoonet ja ümbritsevat keskkonda rikastavat
kunstiteost. Loodav kunstiteos hakkab paiknema Kilingi-Nõmme ühishoone
peasissepääsu varjualuse külgseinal.

Osalemistaotluste ja kavandite esitamise tähtaeg on 21. veebruar 2024 kell
15.00. Võistlusjuhendi leiad Riigi Kinnisvara kodulehelt
<http://www.rkas.ee/hanked-ja-konkursid/kunstikonkursid>
www.rkas.ee/hanked-ja-konkursid/kunstikonkursid.

Otsitav kunstiteos on mõeldud hoone sissepääsu ilmestamiseks ja
positiivseks tervituseks inimestele hoonesse sisenemisel. Taies peab
esindama Eesti kunsti hetkeseisu ning olema sobiv ja kohane
siseturvalisuse ühishoonele, nii oma materjalide valiku kui ka
teemakäsitluse poolest. Teost luues võiks lähtuda märksõnadest – sõbralik,
esinduslik ja riigi kohalolek.

Väga oodatud on pannood, reljeefid ja installatsioonid. Taiese
paiknemisala kõrgus varjualuse külgseinal on 3220 mm, laius 1900 mm ning
ruumilise kompositsiooni korral võib töö seinast eenduda kuni 300 mm. Kogu
paiknemisala ei pea taiesega täitma, kuid loodav kunstiteos peab olema
nähtav ja mõjus.

Kunstikonkursi žüriisse, kes kunstiteose lõppvaliku otsustavad, kuuluvad
žürii esimees Kilingi-Nõmme ühishoone arhitekt Reino Rass,
Siseministeeriumi nõunik Jüri Triletski, Eesti Kunstnike Liidu esindajad
Johannes Luik ja Vergo Vernik Eesti Kunstiteadlaste ja Kuraatorite Ühingu
esindajad Kädi Talvoja ja Anu Allas. Lisaks osalevad žürii töös
hääletusõiguseta ekspertidena Politsei- ja Piirivalveameti Lääne prefekt
Kaido Kõplas, Päästeameti Lääne päästekeskuse juht Heiki Soodla, Saarde
valla abivallavanem Külli Karu ning Riigi Kinnisvara kinnisvaraarenduse
projektijuht Aigo Keskküla.

Pärast kunstikonkursi võitja väljaselgitamist viib Riigi Kinnisvara läbi
väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse, et sõlmida võidutöö
autori(te)ga leping teose tellimiseks ja paigaldamiseks summas 40 200
eurot, millele lisandub käibemaks. Auhinnafondi suurus teisele ja
kolmandale kohale on kokku 2010 eurot. Esimese koha saanud kavandi eest
preemiat ei maksta, see sisaldub võitjaga sõlmitava hankelepingu
maksumuses.

2024. aasta sügisel valmiva Kilingi-Nõmme Päästeameti ja Politsei- ja
Piirivalveameti ühishoone projekteeris Novarc Group AS. Hoone arhitektid
on Inge Sirkel-Suviste ja Reino Rass ning sisearhitektid Eeva Masso ja
Hene-Leen Rass.

Kilingi-Nõmme ühishoone saab olema kasutuses 24 tundi päevas ja 7 päeva
nädalas. Avalikud teenused, mida ühishoone pakub on Päästeameti ennetustöö
sh koolitused ja üritused ning Politsei- ja Piirivalveameti piirkonnatöö
koostöös partneritega. Rajatav hoone hakkab paiknema Kilingi-Nõmme linnas
Pärnu tänav 79.

2011. aastal jõustus kunstiteoste tellimise seadus, mille kohaselt tuleb
avalike hoonete ehitustööde maksumusest vähemalt 1% eest soetada
kunstiteoseid. Kunstiteoste hinna ülempiir on alates 2021. aastast 110 000
eurot.

Uudisnupp Riigi Kinnisvara kodulehel:
<https://www.rkas.ee/et/uudised/kilingi-nomme-paasteameti-ning-politsei-ja
-piirivalveameti-uhishoone-kunstikonkurss-avatud>
https://www.rkas.ee/et/uudised/kilingi-nomme-paasteameti-ning-politsei-ja-
piirivalveameti-uhishoone-kunstikonkurss-avatud

Infot käimasolevate protsendikunsti konkursside, tellitud teoste ja
näituste kohta leiate: https://www.facebook.com/protsendikunst

Lugupidamisega,

Sixten Heidmets
ruumilahenduste projektijuht

tel +372 520 5767

Tartu mnt 85, 10115 Tallinn
www.rkas.ee

*** KONFIDENTSIAALSUSHOIATUS*** Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa
arvatud manused) võib sisaldada ärisaladust ning seda võivad kasutada vaid
e-kirja adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja
selgelt väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele
isikutele avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse
tõttu, teavitage sellest kohe saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.